Langsigtet og Lean optimering

“Gør tingene rigtigt første gang” – “Eksperimentér dig frem”

Begge dele er sande efter min mening. Min erfaring er, at når det gælder såkaldte rutineopgaver, dvs. de opgaver, man udfører igen og igen, så er det smart at have noget struktur og nogle rammer, så man bruger sin tid bedst muligt. Det frigør til gengæld tid til at være innovativ og eksperimentere sig frem på andre områder.

På en måneds tid kan en virksomheds medarbejdere analysere en af de største kunderettede processer ved hjælp af Lean værktøjet “værdistrømsanalyse”. Resultatet bliver, at man både kan levere sin service hurtigere og i en bedre kvalitet til kunderne, og samtidigt opleve, at det daglige arbejdsmiljø bliver sjovere og mere behageligt. Det lyder som magi, men det er faktisk ligetil.

Jeg har kompetencerne inden for projektledelse, procesfacilitering og værdistrømsanalyse, så jeg kan hjælpe jer i gang. Jeg kan desuden coache og vejlede både medarbejdere og ledere undervejs i processen, når man eksempelvis synes, det bliver svært eller bare har brug for nye input.

Læs om resultaterne af den værdistrømsanalyse, jeg udførte på Gladsaxe Hovedbibliotek i efteråret 2010: Gladsaxe_Artikel_20110211

Læs desuden om Lean & Green, og hvordan bæredygtighed og effektive processer er to sider af samme sag.

Kontakt mig for mere information!